esmaspäev, 2. juuni 2014

17 tundi, Vietnami jõukas ja kaunis rand, ning veel 13 tundi

Bussisõit ei ole ajavõit, see sai juba selgeks. Rongis pehmel voodil lesimine tundus lausa paradiis. Või vähemalt hetkeni, mil ilmnes, et parim saadaolev võimalus on pehme iste (soft seat). Mis seal ikka – ainukeste välismaalastena on vagunis küll ebamugav (oleks vaid 30 sentimeetrit lühem), kuid lõbus. Teekond Hanoi-Danang-Mui Na võis rongiga alata.

Rong oli vana, väsinud ja üsna ülerahvastatud, sest kohalik üritab ühele istekohale lisaks endale kaks last mahutada. Mahub küll, lapsed saadeti pingi alla magama ning polnud häda vähematki. Mugavusastme valikud olid mitmekesised. Ilma konditsioneerita kõva iste, kondistsioneeriga kõva iste, pehme iste, kõva magamine ja pehme magamine. Sõidu algus oli tore, sest lapsed kilkasid ja inimesed olid rõõmsad. Kui tuli uneaeg, siis lapsed nutsid ja inimesed olid mornid. Hommikul taas vastupidi.


Kohalikud lapsed on siin ägedad ning õigepea kogunesid nad inglise keelt õppima. Rongis on viimast hea teha, sest aknast välja vaadates näeb kõikvõimalikke asju, saab need ette õelda ja lapsed kordavad järgi. Lisaks saab ette lugeda joogipudelite ja teiste kaupade ingliskeelseid silte.

Rongisõidu vaieldamatult parim elamus oli Hua ja Danangi peatuse vahel, kus rong sõitis mereäärsetel kaljudel, möödudes paradiisirandadest ja läbides pimedaid tunneleid. Seda teekonda tasub igaljuhul läbida, ükskõik mis suunas.


Danang ise on ligi miljoni elanikuga suurlinn, mis oli kaua välismaailmale suletud, kuid 1990ndatel hakati sinna meelitama välisinvesteeringuid ning nüüd on tegemist Vietnami kõige jõukama piirkonnaga. Lisaks kõrghoonetele, Pizza Hut`ile ja teistele lääne luksustele on seal võrratu rand ning kaunid mäeahelikud.



Kuna omal käel ringiuudistamisest jäi väheseks, siis sai üheks päevaks laenatud easy rider – selle kandi omapäraks on suur hulk mootorrattureid, kes turiste ringi sõidutavad. Mina leidsin omale Trungi nimelise härra (Vietnam Easyrider Private Day Tours), kes viis mind raudeega sarnast rada jooksvat teed mööda koseni. Lõppsihtkoht oli suurepärase veega, kuid kuna oli laupäev ja koolivaheaeg, siis pidi seda vett tuhande inimesega jagama.


Kosk koseks aga teekond ja giid olid tasemel. Härra valdas vabalt inglise keelt ning aruteluks võis tõstatada ükskõik millise teema, olgu selleks infrastruktuur, majandus, haridus, söögid, joogid või lai maailm. Kuna rüüpasin teel mitu kohvi, siis linna jõudes jäi Trung ühes kohas seisma, kadus kaheks minutiks ning tagasi jõudes sain kingiks Vietnami parima kohvi (proovisin, vastab tõele) ning vastava seadme kohvi valmistamiseks. See easyrider tripp oli äärmiselt positiivne kogemus ning kui millestki kahju on, siis vaid sellest, et mitmepäevast trippi käsile võtta ei saanud.


Kuna kavalus ja varem rongipileti ostmine ei aidanud (ikka pehme iste, sest rongid on puupüsti täis), siis tuli peale kahte ööd võtta suund lõuna poole, et leida lõpuks pisikene ja armas rand. Enne 13-tunnist rongisõitu sai boonusena 1,5 tundi hilinenud rongi ehk 15 minutit enne algset väljumise aega lapsele istme pakkumine oli igati viisakas tegu. Igaljuhul on rongisõit parem, kui bussisõit ning peale mõningaid seiklusi olimegi järgmises sihtkohas – Mui Na.


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar